Sky News Discreetly Deletes Videos From Its’ Website

0
33

Sequel to its’ suspension on YouTube after spreading Covid misinformation, SkyNews Australia has discreetly removed dozens of videos from its websites.

Owned by Rupert Murdoch, the conservative TV network has been condemned for endorsing theories challenging public health orders in its reports.

Recently, it has taken down about 30 videos without justification or making corrections.

Sky News Australia has refused to comment.

However, its parent company, News Corp Australia, said to local media the network had carried an “editorial decision” to remove the videos.

Rupert Murdoch

Kevin Rudd, former Australian prime minister was among the first to condemn the channel last week of “quietly scrubbing incriminating Covid-19 misinformation videos” from its platforms.

Ahead of a grilling by the Senate on Friday, Murdoch is discreetly wiping implicating Covid-19 misinformation videos from websites.

Dozens of videos have disappeared without correction or apology for circulating harmful lies.

The videos had revealed network hosts including Alan Jones, Andrew Bolt and Rowan Dean communicating views that have been opposed to by global medical authorities.

One video indicated Mr Jones challenging the legitimacy of the pandemic, wrongly contending that it wasn’t worse than the “common cold”.

Guardian Australia reports that most of the removed videos talked up the drugs ivermectin and hydroxycloroquine.

Both drugs have earned attention after being promoted by figures including former US president Donald Trump.

However, medical authorities, including the WHO, say the proof for their effectiveness against Covid remains debatable.

Mr Rudd and other critics have described Sky News Australia’s broadcasts as dangerous and irresponsible.

This comes as millions of Australians stay in lockdown to curb the spread of Delta outbreaks in Sydney and Melbourne.

Fewer than a quarter of Australians are vaccinated. Frustration over constraints has also led to several large anti-lockdown protests.

Sky News Australia executives are due to encounter a parliamentary inquiry on Friday, after YouTube on 1 August penalised the channel’s Covid coverage.

The network accused the tech giant of censorship, but lawmakers said the platform’s ruling reflected wider concerns.

Greens Senator Sarah Hanson-Young, who is heading the inquiry, questioned why broadcast regulators had not acted first.

Mr Rudd, a prominent critic of Mr Murdoch’s media outlets, has also written to Australian Communications and Media Authority to demand scrutiny.

“While it is unrealistic to believe that we can ever stamp out misinformation… it is especially alarming that so much of this content has been crafted and distributed by the country’s largest media company, News Corporation, principally through Murdoch’s Sky News,” he said.

Locally, Sky News Australia has a small TV viewership, but a large audience online with a substantial global followers.

The station has said its uploads attracted more than 22 million viewers a month.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here